Saturday, May 15, 2010

kemurungan bila kehilangan...~

Cabaran tercabar di alam pekerjaan..
dgn diri keseorangan..
bile termenung sendirian,
pasti aku rasa kesunyian,
namun kdg terasa juga ketenangan ..
kerana tiada gangguan..
namun bila gangguan hadir, aku terganggu
terganggu dalam suka,

dan akhirnya terganggu dalam gembira..
tapi bila ia pergi, gangguan yg dulu memberi duke dan kecewa...
dimana dia, kemana ia..aku mencari nya..
namun tidak ketemu jua..

akhirnya baru aku tersedar yg hadirnya hanyalah sementara..
hadirnya sekadar memberi kegembiraan dalam dunia ku yg kesunyian..
memberi ku kekuatan dan semangat utk bekerja..
namun semangat itu tibe pudar dan hambar tatkala ia pergi..
ia pergi kerana terpaksa..
kerana hakikat membataskan segalanya..
hati merajuk kecewa..
hati merintih nestapa..
jiwa merayu hiba..
jiwa membentak lara..

tak mampu nak diungkap,
tak larat nak diluah,
hati yg perit menelan segalanya..
kerna hakikat itu dr Tuhan,
kerna yg haq dan yg halal itu pasti memenanginya..
aku sedar hakikat ini, aku sedar taqdir ini..
rindu yg sepi akan kubawa pergi..
kasih yg lara ku biarkan ia merana…
utk siapa, utk bagaimana..hanya tuhan yg menjalankan ia..
aku yg sendiri, menelan sendiri..
dia yg berpunya, mg bahagia selamanya..

selamat tinggal duhai kasih..
mg kasih yg sepi takkan dtg kembali dan berulang lagi..
cukup sekali, cukup kali ini..
hati yg rapuh takkan terima dirimu lagi..
salam kemaafan, salam ketenangan..
mg pemergian mu, ada pengganti yg lebih baik buatku…
sob…~.~…

4 comments:

salihsakuragi said...

betul2 macam putus cinta, sajak ni ditujukan untuk salah sorang budak lelaki dalam gambar tu ke????

Nur said...

gile ko..xde langsung..everything is clear now..alhmdulillah..diberi kekuatan utk hadapi smua ujianNya ini..insyaAllah..now, start new life..hehe..

Anne said...

Salam aizat..
urmm..mendalam maksudnya.

Nur said...

beselah kak..masalah dunia ni xpernah slsai, hbis satu ujian, satu mehnah lg mendatang..insyaAllah..dalam xdalamnya ujian, bgntung pd iman kiter msg2 la kan kak...ngee..~