Saturday, February 21, 2009

dah jumpa...!

Knapa aku slalu mnangis bila memikirkan tntg mu,..
Knapa aku sakit, bila aku terlalu memikirkan mu..
Knapa aku takot,bila aku memikirkn tntg mu..
Knapa aku risau bila aku memikirkn tntg mu..
Adakah aku takot akn kehilangan mu,
Adakah aku takot akn dkcewakan oleh mu..
Adakah aku bimbang aku xdpt mbahagiakn mu..
Adakah mgkin krn aku terlalu syangkn dirimu..
Aku yg serba kekurangan..
Aku yg byak kelemahan..
Aku mrasakn aku xmampu utk mnyayangi insan sepertimu..
Aku takot aku berlebihan dlm mncintaimu..
Dan akhirnya aku dkcewakan..dan aku xnk itu berlaku,,
Tidak berniat aku menolak sbuah pernikahan..
Aku juga ingin mjadi umat nabi Muhammad..
Tp salahkah aku ingin mnjadi spt Rabiatul Adawiah..?
Walaupun cinta aku pd Ilahi tidak sehebat cintanya dia pd Penciptanya..
Krn aku yakin, aku dpt bhagia dgn cinta kpdNya..
Aku yakin aku tenang bersama CintaNya..
Aku yakin aku tidak akn dikecewakn dgn memberikan cintaku padaNya..
Salahkah aku..?salahkah….? ;’(…
Aku menangis hampir stiap mlm..
Bermunajat pd Allah demi meraih cintaNya…
Demi merasakan nikmat cinta Nya..
Dan akhirnya aku merasakannya..
Aku pernah merasakannya..
Dan akan tetap boleh merasakannya smpai bila2…
Dan itu lbih indah dan meyakinkan buatku..
Dan aku xkan mahu berpaling drNya ..mlainkan aku dipaling..
Bercinta dgn Pencipta yg sgt sayangkan aku..
Bercinta dgn Kekasih yg sgt prihatin dgn keadaanku…
Aku sgt bahagia dan tenang bersamanya..
Malah lebih bahagia dr segala2nya..
Tp harus gi mana utk aku mhadapi sume ini…
Aku xsanggup mengecewakan mu..
Aku xsanggup mnhancurkan impian mu…
Dan hanya ku harapkan
Agar dkau sedia mendengar dan menerima ..
Segala ape yg ditaqdirkan buat kita akan akn dtg..
Sungguh aku mencintaimu..
Tp cintamu tidak standing cinta Ilahi..
Dan cintaku pdmu tidak standing cintaku pd Ilahi..

Huuuuhh…alhamdulillah..aku lbih tenang kini..
Tenang dlm rahmat kasihNya..
Nikmat dgn rindu pd Nya..
Dan cinta ku akn tetap teguh pdNya…
Hnya pd Nya…
Dr Pengemis Cinta Ilahi..

5 comments:

TwinkLe2 LittLe sTar said...

askum wahai kwn ku yg tgh bersedih hati hehe,,so hows ur life dear????

Nur said...

wkmsalam..alhamdulillah..smakin baik,tenang,insyaAllah.sume aturan dn izin drNya. bertuah dpt jumpa izah.kwn yg baik, memahami,sudi bg nasihat yg ana insan yg lemah ni.hurm..doakan la wat shbt mu dcni, mg snts berada djln yg lurus, snts tenang, dan bahagia dunia dan akhirat. insyaAllah., sma gak ngan ana, snts doakan yg tbaik wat sume kwn , shbt, n teman spejuangan ana kat cni.hehe..thanks hari tu,idea yg bernas!la3..

helangsenja said...

"Jadilah seperti mentari yang menyorok di malam hari tetapi membantu bulan menyinari bumi.
Jadilah seperti rerumput laut, walaupun tenggelam, tetapi masih terpijak di bumi nyata.
Jadilah seperti kunang-kunang yang menerangi malam walaupun cahaya yang kecil.
Bukan seperti kelkatu yang sepanjang hidupnya bergantung kepada cahaya"

TwinkLe2 LittLe sTar said...

its ok syg hehe,,sapa lg kalo bkn kwn yg bg nasihat tu pun utk diri sndri gak,,hehe kita sma2 pmpuan im fully understnd da problm :P

Nur said...

insyaAllah..waahh.bagus betul falsafah tu. mudah2n dberi kekuatan utk meneruskan pjuangan Islam dmuka bumi ALLAH ni..insyaAllah.jzakallah helang senja.